Berichten

21

apr 2015

Google heeft haar algoritme aangepast, mobiele websites scoren nu beter


De volgorde van de zoekresultaten in Google wordt gebaseerd op het algoritme van de zoekmachine Google. Google is in Nederland verantwoordelijk voor c.a. 85% van alle online zoekopdrachten.

Resultaten Nationale Search Engine Monitor 2014. Bron: iProspect en RMI

 

Google is toonaangevend als het gaat om bepalen wat de standaard is en/of gaat worden. Het algoritme wordt continue aangepast om misbruikte voorkomen, zo kon je voorheen met zogeheten “backlinks” hoog scoren in de Google zoekresultaten.

Modern algoritme

Het morderne algoritme van Google kijkt naar veel meer zaken:

  • kwaliteit en originaliteit van inhoud op de pagina’s van je website
  • technisch correcte opbouw van de website
  • is de website geschikt voor gebruik op mobiele apparaten?
  • wordt er in de website gebruik gemaakt van “meta tags”
  • zijn gebruikers tevreden met wat ze gevonden hebben (blijven ze lang op de website)

via onderstaande link kunt u testen of uw huidige website mobielvriendelijk is:

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

In de website’s die Connect-ed aanbiedt wordt met alle bovenstaande punten rekening gehouden, wij ontwikkelen alleen websites die voldoen aan de laatste technieken, waardoor uw website klaar is voor de toekomst. Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? bekijk dan: websitepakketten

 


Over de Auteur

Edwin van Halem
Edwin is eigenaar & oprichter van connect-ed media intermediair bureau

Edwin is gek op techniek en de laatste trends, Na de opleiding grafisch management heeft hij gewerkt heeft bij diverse mediabedrijven. Recent heeft hij de opleiding HBO-ICT Software Engineer afgerond aan het Windesheim in Zwolle met een specialisatie richting e-commerce.