Berichten

13

jul 2017

De online vindbaarheid van je website verbeteren met Google Places


Vindbaarheid verbeteren

Met alleen een website ben je er nog niet, een vaak gehoorde kreet: “ik heb een website maar ik krijg maar geen aanmeldingen of nieuwe klanten”. Een website zonder zoekmachine optimalisatie werkt hetzelfde als een vermelding in het telefoonboek, er moet echt iemand specifiek op jou zoeken voordat je gevonden kunt worden. Één van de manieren om de vindbaarheid van je website te verbeteren is door een Google Places aan te maken.

Google places

Google places, misschien ken je de naam niet, maar je hebt het ongetwijfeld al eens gebruikt. Door een Google places account aan te maken wordt je bedrijf vermeldt op Google Maps. Je krijgt een eigen Google bedrijfsprofiel waar je bedrijfsinformatie kwijt kunt en klanten recensies kunnen achterlaten.

Wanneer je onderneming lokaal opereert kan Google places van grote toegevoegde waarde zijn, wanneer men zoekt naar een restaurant, winkel, schoonheidssalon of ander bedrijf zal Google met locatie suggesties komen. Hiermee krijg je dus een prominente plek in Google zonder te adverteren of je website te optimaliseren.

vindbaarheid-verbeteren-google-placesvindbaarheid-verbeteren-google-places-pedicure-maps

 

Je Google mijn bedrijf profiel

Om hoger te komen bij Google places dien je beter te worden beoordeeld dan je concurrenten. Google probeert altijd voor de zoeker een zo relevant mogelijke suggestie te tonen, dit gebeurt o.a. op basis van historisch webverkeer, een goed gevuld Google profiel en positieve relevante recensies. voeg dus relevante foto’s toe, plaats je openingstijden en geef je contactinformatie op.

Het zakelijke Google+ profiel heeft nog een voordeel. Wanneer er wordt gezocht op je bedrijf, krijg je naast standaard zoekresultaten ook Google+ resultaten. Zo kun je mensen die naar je bedrijf zoeken helpen door snel contactinformatie te tonen of de zoeker te overtuigen zaken met jou te doen.

vindbaarheid-verbeteren-google-places-zoekresultaten

Met dit profiel heb je ook de mogelijkheid om op recensies te reageren. Uiteraard heb je ook inzicht in statistieken, Google Insights laat je zien hoe vaak je bedrijf getoond is in de zoekresultaten en in Google Maps. Maar ook hoe vaak zij je website hebben bezocht, telefonisch contact hebben opgenomen of de routebeschrijving hebben opgevraagd.

vindbaarheid-verbeteren-google-places-google-insights

 

Hulp nodig?

Wij hebben al tientallen bedrijven voorzien van een verbeterde online vindbaarheid en Google profielen. Neem gratis vrijblijvend contact op, wij helpen je graag verder!

 


Over de Auteur

Edwin van Halem
Edwin is eigenaar & oprichter van connect-ed media intermediair bureau

Edwin is gek op techniek en de laatste trends, Na de opleiding grafisch management heeft hij gewerkt heeft bij diverse mediabedrijven. Recent heeft hij de opleiding HBO-ICT Software Engineer afgerond aan het Windesheim in Zwolle met een specialisatie richting e-commerce.