1) Trigger je bezoekers
Zorg dat je bezoekers door een pakkende titel en inleidende tekst geïnteresseerd raken om verder te lezen. Vertel iets dat je bezoekers mogelijk interessant vinden en daardoor doorklikken en op je website blijven. Dit zorgt voor een lagere bounce rate waardoor Google je website hoger zal gaan waarderen.
2) Zorg voor een gebruiksvriendelijke website
Zorg er voor dat je website gebruiksvriendelijk is, alleen wanneer gebruikers je website als prettig ervaren zullen zij op de website blijven en doorlezen en/of aankopen doen. Je kunt de gebruiksvriendelijkheid verhogen door deze 10 tips.
3) Zorg dat je website technisch up-to-date is
Een website die technisch up-to-date is wordt gewaardeerd door Google. Door regelmatig updates te doen en ervoor te zorgen dat je website bijvoorbeeld mobielvriendelijk is en veilig wordt je website hoger gewaardeerd.
4) Maak unieke content
Wanneer je tekst schrijft voor je website zorg er dan voor dat deze uniek is. Kopieer geen tekst van andere websites en schrijf tekst die goed aansluit bij jouw doelgroep.
5) Gebruik keywords in je tekst
Wanneer je met jouw website gevonden wilt worden op Google met bepaalde zoektermen kan het helpen om deze zoektermen op te nemen in je tekst. Bijvoorbeeld “Taxi Zwolle”. Zorg er wel voor dat het gebruik van de zoektermen niet overmatig wordt en het de leesbaarheid vermindert. Je kunt verschillende combinaties van zoektermen gebruiken, of de tekst daadwerkelijk het gewenste resultaat geeft kan worden gemeten Google Search Console.
6) Geef je afbeeldingen een omschrijving
Door je afbeeldingen een omschrijving te geven (alt-tekst) weet Google waar de afbeelding over gaat. Op deze manier kan de zoekmachine inschatten of de afbeelding aansluit bij de tekst en je pagina daardoor hoger waarderen op de gebruikte tekst.
7) Maak een goede meta omschrijving
Een goede meta omschrijving en titel zorgen voor een hogere Click Trough Ratio (doorklik ratio). Dit is de tekst die wordt weergegeven als “snippet” in Google. Gebruik passende zoekwoorden en probeer de zoeker te verleiden op jouw link te klikken.
8) Verstuur een sitemap
Zorg er voor dat je website niet ingesteld heeft staan dat Google je website niet mag indexeren, en verstuur een XML sitemap naar de Google search Console tool zodat google weet hoe je website gelezen moet worden. Hierdoor kan Google jouw website gemakkelijk uitlezen en zullen pagina’s eerder in de zoekresultaten verschijnen.
9) Meld je aan bij Google Places (Google my business)
Google nu Business is een erg handige tool om bedrijf op in te schrijven en heeft vooral effect wanneer je bedrijf lokaal opereert. Hierdoor kun je gevonden worden op Google maps, ook kunnen mensen reviews achter laten en kun je openingstijden en andere informatie plaatsen die de vindbaarheid bevordert.
Lees hier meer over Google Places
10) Krijg verkeer via externe links (backlinks)
Wanneer je website veel bezoekers krijgt via links op andere websites zal je website hoger geplaatst worden op Google. Door kwalitatief goede content te schrijven en een goede naam op te bouwen zal jouw website meer autoriteit krijgen. Je kunt je website ook aanmelden bij verzamelwebsites of bloggen als gastblogger met een backlink om meer verkeer en autoriteit te krijgen.
En verder?
wanneer bovenstaande tips zijn toegepast is het natuurlijk nuttig om te weten of de wijzigingen daarwerkelijk iets opleveren, om dat te kunnen meten kun je Google Analytics en Google Search console installeren.
Hulp nodig?
Wij hebben al tientallen bedrijven geholpen met een verbeterde online vindbaarheid. Neem vrijblijvend en gratis contact op, wij helpen je graag verder!